Huurdersvertegenwoordiger / algemeen bestuurslid - HV Schiphoorn

Huurdersvertegenwoordiger / algemeen bestuurslid

Over HV Schiphoorn > Vacatures

Leden van huishoudens die bij Wonen Midden-Delfland huren van 18 jaar en ouder

HV Schiphoorn is een huurdersorganisatie die de huurders van Wonen Midden-Delfland uit Den Hoorn en Schipluiden vertegenwoordigt in het overleg met de woningcorporatie en de gemeente, zowel op lokaal als op regionaal gebied. Daarbij behartigt zij de belangen van de huurders uit de genoemde kernen.

Leden van huishoudens van Wonen Midden-Delfland uit Schipluiden of Den Hoorn van 18 jaar en ouder kunnen de functie van huurdersvertegenwoordiger / algemeen bestuurslid bekleden.

Inhoud van de functie

Als huurdersvertegenwoordiger onderhoud je bijvoorbeeld op de huurdersbijeenkomsten contact met huurders en hun gezinsleden. Dit contact kan ook onderhouden worden via internet. Wij hebben een website, een facebookpagina en een twitteraccount.

Uit je eigen ervaringen en eventueel die jij via jouw contacten met huurders en woningzoekenden hebt gekregen, bepaal je mede de standpunten die in het overleg met de gemeente en woningcorporatie naar voren gebracht worden.

Tijdens het overleg met Wonen Midden-Delfland discussieer je enerzijds vanuit deze standpunten mee en anderzijds kun je vanuit je eigen mening en ervaring meepraten over onderwerpen die zomaar op tafel komen.

Als algemeen bestuurslid is er voldoende ruimte om je inzichten te gebruiken voor bijvoorbeeld het organiseren van bijeenkomsten en het onderhouden van contacten. HV Schiphoorn is een moderne en progressieve organisatie die niet alleen maar de platgereden wegen bewandelt.

Laat het ook even duidelijk zijn. HV Schiphoorn is er niet om problemen van individuele huurders en woningzoekenden op te lossen, dat hoef je dus ook niet te doen. Daar zijn andere instanties voor zoals de woningcorporatie zelf en de verschillende klachtencommissies. HV Schiphoorn wijst wel de weg naar deze instanties en controleert ze.

Wat krijg je ervoor terug

HV Schiphoorn wil jou binnen deze vrijwilligers functie zoveel mogelijk kansen geven je te ontwikkelen. Daarbij horen ook het volgen van trainingen en cursussen zover jij dat wil en wij dat natuurlijk nuttig vinden voor onze organisatie. Trainingen op het gebied van bijvoorbeeld overleggen, onderhandelen en communicatieve vaardigheden. Maar ook in de bestuursfuncties kun je je verder verdiepen. Cursussen op het gebied van de volkshuisvesting en huurwetgeving horen natuurlijk ook tot de mogelijkheden.

Onkosten worden op werkelijk gemaakte kosten vergoed.

Interesse

Heb je interesse in deze leuke en uitdagende vrijwilligersfunctie, neem dan contact met ons op. Gebruik hiervoor het contactformulier.
Jongeren als huurdersvertegenwoordiger
Foto: